Algemeen
Aandachtspunten voor een vlot verloop van de praktijkwerking
Zoals overal merken we dat de administratieve druk toeneemt — zowel voor onze secretariaatsmedewerkers als voor de artsen.
Om onze tijd en aandacht zoveel mogelijk te richten op het patiëntencontact, vragen we om rekening te houden met onderstaande richtlijnen:
• Beperk telefonische en e-mailaanvragen tot het noodzakelijke.
Elke arts heeft wekelijks een administratief moment waarop deze taken verwerkt worden.
Voor dringende zaken vragen we om een consultatie in te plannen.
• Voorzie steeds alle documenten vooraf en breng ze zelf afgedrukt mee naar de consultatie.
Vanaf 1 september 2025 rekenen we een administratieve kost aan wanneer dit niet in orde is.
• Chronische medicatie wordt steeds voor een afgesproken periode voorgeschreven.
Als de medicatie niet langer beschikbaar is via je identiteitskaart, maak dan een afspraak. Tijdens het consult bekijken we samen of de medicatie verlengd kan worden en voeren we eventueel bijkomende onderzoeken uit.